četrtek, 2. julij 2015

Sprejem ob dnevu ameriške neodvisnosti

Sprejem ob dnevu neodvisnosti, ki jo Američani praznujejo 4. julija, naj bi v Ljubljani letos prvič gostil novi ameriški veleposlanik v Sloveniji Brent Hartley, a je moral ta zaradi nujnih družinskih obveznosti nazaj v ZDA, zato je to nalogo prevzel David Burger odpravnik poslov na veleposlaništvu ZDA v Sloveniji.
59-foto platise-0093
Med drugim je dejal: "Prejšnji teden, 25. junija, ste se spominjali, da se je Slovenija pred 24. leti podala na enako pot. Mi, Američani, vam želimo srečo – popolnosti ne bo nikoli; kar je pomembno je, da se trudite ostati zvesti demokratičnim idealom in družbenim svoboščinam, ki so zaznamovali konec hladne vojne in slovensko tranzicijo k neodvisni državi.
69-foto platise-0086  panoramska fotografija
Veliko sem se naučil o Slovencih in Sloveniji, o njeni zgodovini in zapleteni politiki. Od mojega prihoda pred šestimi meseci sem spoznal slovensko radodarnost in velikodušnost. Gostoljubje, ki ste mi ga izkazali od mojega prihoda zelo cenim. Priložnost sem imel obiskati številne predele Slovenije – Posočje in čudovito Obalo, ravnice Prekmurja – ter raziskovati lepote glavnega mesta Ljubljane. Imel sem priložnosti smučati, začel sem planinariti, udeležil sem se številnih razburljivih športnih prireditev. Užival sem v vsaki sekundi! Nocoj imamo mnogo razlogov, da praznujemo skupaj."
46-foto platise-0060
Sprejem in praznovanje ameriškega praznika v ljubljanskih Križankah je potekalo v prijetnem in sproščenem vzdušju v tipično ameriškem stilu.

DIAPROJEKCIJA FOTOGRAFIJ

Američani 4. julija obeležujejo sprejem deklaracije neodvisnosti, čeprav je bila ta sprejeta in večinoma podpisana v Philadelphii že 2. julija 1776. A ta zgodovinski dogodek, kot številni drugi, je nekako ponarodel mimo dejstev. Dan neodvisnosti se je začel 4. julija uradno praznovati sicer šele leta 1870, ko ga je za praznik razglasil zvezni kongres.

Besedilo in foto: Janez Platiše