torek, 13. februar 2018

Perutnina Ptuj je z večjim izvozom povečala prihodke in plače

Perutnina Ptuj je lani povečala prodajo in ustvarila za okoli 257 milijonov evrov prihodkov, je na novinarski konferenci povedal Tibor Šimonka, predsednik uprave družbe, ki je dve leti del skupine Sij, kateri gredo zasluge za povečanje prihodkov, predvsem nadaljnji šestodstotni rasti izvoza.

Z leve: Boštjan Napotnik, David Visenjak, Tibor Šimonka, in Aleš Kuhar.


Po poročanju STA je Ptujska skupina na vseh štirih proizvodnih lokacijah v Sloveniji, na Hrvaškem, v Srbiji ter Bosni in Hercegovini lani izdelala več kot 88.000 ton blaga, od tega je bilo za 40 odstotkov predelanih proizvodov. Še vedno pa več kot 90 odstotkov njihovega proizvodnega programa izhaja iz proizvodnje ter predelave piščančjega in puranjega mesa.

"Izboljšujemo tudi kazalce dobičkonosnosti. Lani smo imeli sicer v nekaterih pogledih nekaj slabše rezultate kot leto prej, a to je predvsem na prvi pogled. Sicer pa izboljšujemo standard zaposlenih in med drugim smo povečali njihove plače, tudi v vseh hčerinskih družbah," je poudaril Šimonka, ki tokrat o ustvarjenem dobičku največjega perutninarskega podjetja v jugovzhodni Evropi, ki v sedmih državah zaposluje 3700 ljudi, še ni mogel govoriti.

Tibor Šimonka, predsednik uprave Perutnine Ptuj.


Prvi mož Perutnine je omenil, da sami na 4000 hektarjih zemljišč, ki so pretežno v lasti Sklada kmetijskih zemljišč RS, proizvajajo tudi pšenico in koruzo, iz katere pripravijo hrano za vse svoje rejce perjadi, kjer pridobijo večino surovine. Teh je okoli 240 v Sloveniji ter še dvakrat toliko v ostalih treh državah, kjer imajo proizvodnjo.

Perutnina je sicer prisotna na trgih več kot 20 držav EU. Pred dvema letoma so začeli z aktivnostmi na Bližnjem vzhodu, kjer vidijo precejšnje možnosti, enako tudi v Rusiji, kjer pa so zaradi trenutnega embarga aktivnosti za zdaj nekoliko zamrle. Kot je dejal Šimonka, računajo, da bo njihova hčerinska družba v Srbiji že letos okrepila aktivnosti na ruskem trgu.

Poslovna stavba Perutnine Ptuj.


Bolj povečujejo proizvodnjo in prodajo na evropska tržišča, je dejal in dodal, da so samo v Avstriji in Švici lani ustvarili za več kot 30 milijonov evrov prihodkov. Tudi sicer krepijo izvoz, medtem ko je njihov tržni delež v Sloveniji že zdaj razmeroma visok, zato ni veliko prostora za rast. Na domačem trgu si zato prizadevajo predvsem za strukturne spremembe, s katerimi računajo na prodajo večjih količin proizvodov z višjo dodano vrednostjo.

Šimonka je izpostavil tudi njihovo piščancem prijazno rejo, s katero so začeli prvi v Sloveniji in je za živali bistveno drugačna, saj poteka tudi na prostem, še vedno pa je zaščitena pred zunanjimi vplivi. Za zdaj tovrstna reja dosega približno petino njihove proizvodnje, v sodelovanju z rejci pa ta delež iz leta v leto povečujejo. V treh letih želijo priti vsaj do polovičnega deleža.

Obloženi kruhki z okusnimi mesninami Perutnine Ptuj.


V naslednjem obdobju bodo v družbi veliko poudarka namenili tudi naložbam, ki so v zadnjem obdobju nekoliko zastale. "Srečujemo se s specifično težavo, da imamo proizvodnjo na več lokacijah v različnih državah, zato imamo precejšnje pomisleke, kako močno in na kateri lokaciji razviti katere zmogljivosti," je dejal prvi mož Perutnine Ptuj.

Letos nameravajo samo na Ptuju v posodobitev proizvodnje vložiti več kot sedem milijonov evrov, zlasti za nove pakirne zmogljivosti, s katerimi bodo povečali kakovost in podaljšali obstojnost živil. Vlagali bodo tudi v posodobitev izkoščičevanja, ki jim bo prinesla višjo kakovost zaradi manjše možnosti kalcinacije.