Umetniška vodja baleta SNG Opera in balet Ljubljana Sanja Nešković Peršin je na novinarski konferenci povedala, da klasično postavitev Giselle na oder postavljajo prvič po letu 1995, prvič so ga uprizorili leta 1967. "Skoraj 180 let od nastanka je Giselle na vseh svetovnih odrih v železnem repertoarju. Ne glede na to, kako je ples napredoval ter na prisotnost različnih medijev in načinov komunikacije, menim, da obstajata še vedno želja in potreba po pravljičnosti, izvedeni v živo," je izpostavila.
Koreografijo baleta je prevzel Quintero Lopez, ki je z ansamblom ljubljanskega baleta najprej sodeloval kot asistent koreografinje Lynne Charles pri postavitvi Labodjega jezera v sezoni 2014/2015, nato pa kot baletni pedagog. Povedal je, da je v Giselle že štirikrat plesal v različnih vlogah, prvič pa se je spoprijel z njegovo koreografijo.
VIDEO
Glavno navodilo, ki ga je koreograf dal plesalcem, ki plešejo v glavnih vlogah preproste kmečke deklice Giselle ter zaročenega plemiča Albrechta, ki se vanjo zaljubi, je bilo, naj vsak v svoj lik vloži delček sebe. Po njegovi presoji je namreč Giselle eden težjih baletov, ker od plesalcev poleg izjemne tehnike in fizične pripravljenosti zahteva tudi, da v sebi poiščejo igralski izraz in skozenj podajo lastnosti likov, ki jih plešejo.
Za uprizoritev baleta so pripravili štiri različne zasedbe, novinarske konference pa sta se udeležila mlada para, ki bosta plesala na premieri in na drugem večeru. Ti plesalci vlogo Giselle oziroma Albrechta plešejo prvič v karieri. Balerina Nina Noč, ki bo Giselle na premieri ob boku Kente Yamamota, je potrdila koreografove besede glede igranega dela nastopa. Povedala je, da balerina, ki pleše Giselle, v kratkem času preigra tri močna stanja, ki jo vodijo od razigranosti, preko norosti do končne spokojnosti.
Podobno kot Giselle se na čustvenem vrtiljaku znajde tudi Albrecht, saj prehaja od stanja zaljubljenosti, preko sovraštva do obžalovanja, je spomnil Yamamoto. Pri ustvarjanju vloge je bilo zanj najtežje v sebi poiskati čustva, ki jih je želel posredovati gledalcem. Ta čustva prehajajo med močjo in šibkostjo, ki pa izhajata iz ljubezni.
Petar Đorčevski, ki bo drugi večer zaplesal z Giselle v izvedbi balerine Marin Ino, preizkusil pa se bo tudi kot Gisellin oboževalec Hilarion, ki razkrije Albrechtovo skrivnost, je pohvalil sodelovanje s koreografom, ki je skušal iz vsakega solista v uprizoritvi "izvleči nekaj drugega".
VIDEO
Sanja Nešković Peršin je k sodelovanju pri scenografiji povabila umetnika Vadima Fiškina, ki je med drugim Slovenijo zastopal na beneškem likovnem bienalu. Ta je za klasično uprizoritev zasnoval modernejšo, sofisticirano sceno, na kateri kuhinjske deske simbolizirajo hiše. Fiškin je povedal, da je pri snovanju scene skušal slediti temu, kaj je klasičen balet v sodobni percepciji ter klasično postavitev približati sodobnemu gledališču.
Sceno nadgrajuje oblikovanje luči Jake Šimenca, kostume pa podpisuje Angelina Atlagić. Ansamblu SNG Opera in balet Ljubljana bo dirigiral Aleksandar Spasić, koncertni mojster pa bo Gregor Traven. sta