Generalni direktor Spar Slovenija mag. Igor Mervič. |
V preteklem letu je podjetje Spar Slovenija svojo prisotnost na slovenskem trgu proslavilo z odprtjem že 101. trgovine v verigi trgovin SPAR in INTERSPAR, in sicer hipermarketa SPAR v Idriji. Še dodatno so svojo prodajno mrežo okrepili z odprtjem kar šestih franšiznih trgovin po Sloveniji, ob koncu preteklega leta je bilo tako v njihovi verigi že 21 franšiznih trgovin SPAR partner. Investirali so tudi v pomembne prenove dveh trgovin in restavracije. V novi podobi so zaživeli SPAR Črnomelj ter ljubljanska megamarket in Restavracija INTERSPAR Vič. Megamarket INTERSPAR na Viču se po novem razprostira na skoraj 7.000 kvadratnih metrih in vključuje veliko okolju prijaznih izboljšav – energetsko varčno LED-razsvetljavo, hladilnike in zamrzovalnike, v Pekarni Spar uporabljajo peč na lesne pelete, za gretje in hlajenje celotne trgovine pa so izbrali sodoben in energetsko učinkovit sistem.
V januarju 2018 so odprli tudi lastno spletno trgovino SPAR Online, ki kupcem omogoča preprost nakup izdelkov in prevzem na točki Drive-In oziroma dostavo kupljenih izdelkov na dom na območju Ljubljane z okolico. Spletna trgovina danes ponuja že več kot 17.000 izdelkov za vsakdanjo rabo, v prvem letu delovanja pa so presegli zastavljene cilje in število naročil.
S širitvijo so povečali obseg poslovanja distribucijskega centra ter hkrati obnovili tri pomembne certifikate: IFS Logistik (International Food Standard), ISO 9001:2008 in ISO 50001. Slednji potrjujejo, da Spar Slovenija vsakodnevno izpolnjuje najvišje zahteve glede varnosti živil in obvladujejo kakovostne procese v okviru celotne oskrbovalne verige.
Pod lastnimi znamkami SPAR danes ponuja že več kot 4.300 izdelkov. Pomemben del med njimi predstavljajo izdelki slovenske proizvodnje, ki so označeni z oznako "Slovenija, moja dežela", njihovo kakovost pa v Sparu redno preverjajo ter tako skrbijo, da so kupci vedno deležni najboljšega razmerja med kakovostjo in ceno. Nadaljevali pa so tudi s trajnostno naravnanim projektom SPAR kot nekoč ter posodobili podobo in razširili ponudbo izdelkov linije SPAR To Go.
Po mnenju kupcev je Spar Slovenija v preteklem letu ponovno ohranil svoje mesto med najbolj uglednimi in zaupanja vrednimi podjetji v Sloveniji, kar dokazuje tudi program zvestobe Spar plus kartice. V skladu z novo direktivo glede varstva osebnih podatkov (GDPR), ki je zahtevala, da imetniki SPAR plus kartice slednjo obnovijo ter podajo soglasja za tržno komuniciranje, so namreč obnovili večino kartic, kar pomeni, da Spar plus kartico uporablja skoraj 90 % slovenskih gospodinjstev.
V Sparu so nadaljevali z utrjevanjem svoje družbeno odgovorne zaveze zdravju, s katero želijo kupcem ponuditi živila s spremenjeno vsebnostjo sladkorja in soli. Tudi leta 2018 so zmanjšali količino soli in sladkorja v nekaterih izdelkih blagovne znamke SPAR in sprejeli nove zaveze do konca leta 2020. Posvetili so se tudi trajnostnemu razvoju in skrbnemu ravnanju z energijo ter okoljem. V letu 2018 so uspešno uvedli energetsko knjigovodstvo, ki beleži in optimizira rabo energentov v vseh Sparovih trgovinah in na sedežu podjetja. V ekološki akciji Razmišljaj Ekologično so v preteklem letu uspešno očistili reke Ljubljanico, Savo in Krko, s čiščenjem in osveščanjem o trajnostnem ravnanju pa bodo nadaljevali tudi v prihodnje.
Z akcijo Dobro med nami podpirajo lokalno okolje ter sponzorirajo kulturo in šport – s projektom Štartaj Slovenija! so že tretje leto zapored mladim perspektivnim podjetnikom ponudili edinstveno prodajno priložnost, nadaljevali pa so tudi z večletno podporo kulturnim prireditvam. Že 19 let uspešno sodelujejo s Košarkarsko zvezo Slovenije in so ponosni sponzor slovenske košarkarske reprezentance. V letu 2018 so sodelovali v več kot osmih različnih dobrodelnih projektih, prispevali donacije številnim ustanovam ter tako olajšali težke razmere mnogim skupinam in posameznikom.
V trgovinski dejavnosti v ospredju ostaja zadovoljstvo zaposlenih, ki se odraža tudi v stiku s kupci. V Sparu velik poudarek namenjajo izobraževanju, strokovni podpori, različnim delavnicam in e-izobraževanju zaposlenih, kar izkazujejo tudi s certifikatom Družini prijazno podjetje. V Sparu Slovenija, ki je eden izmed največjih zaposlovalcev pri nas, je bilo ob koncu leta 2018 zaposlenih 4.696 ljudi.
V letu 2019 si želijo obdržati prvo mesto med slovenskimi trgovci in ostati najljubša trgovina po izboru kupcev. Pomembno vodilo za letošnje leto ostaja kakovost, kar izkazujejo s celovito ponudbo kakovostnih izdelkov in storitev. Načrti za leto 2019 vključujejo nadaljnjo širitev ponudbe, ki jo narekujejo sodobni prehranski trendi – novosti načrtujejo predvsem v segmentu ekološko pridelanih živil, izdelkov SPAR To Go, izdelkov lastne znamke SPAR ter izdelkov za kupce s posebnimi prehranskimi potrebami.