petek, 4. oktober 2019

4. oktobra je mednarodni dan disleksije

Mednarodni dan disleksije je 4. oktobra. Pri disleksije gre za nevrološko pogojene motnje, za katero so značilne motnje v delovanju miselnih procesov in velja za specifično učno težavo. Primarno jo lahko prepoznamo kot težave pri branju, saj posamezniki s to motnjo po navadi berejo na znatno nižji ravni od pričakovane, kar vodi celo do stigmatizacije otrok. Novodobni pristopi, vključno z napredno pametno tehnologijo, lahko učni proces otrok z disleksijo precej olajšajo, če so le tudi učitelji dovzetni zanje. 

S pravim pristopom do manj bralnih težav 
Izrednega pomena pri premagovanju otrokovih ovir in težav je razumevanje disleksije in iskanje ustrezne strokovne pomoči. Ta naj se osredotoči na razvoj šibkih področij posameznika, da se bo ta naučil soočati in premagovati izzive, ki mu jih predstavlja disleksija. Potrebo učiteljev, ki so ves čas v stiku z otroci z disleksijo, in posameznikov z disleksijo je prepoznalo tudi podjetje Huawei, ki se je odločilo za donacijo svojih pametnih tablic osnovnima šolama Kozara Nova Gorica in Deskle, saj se zaveda, da lahko tablice učencem z disleksijo izjemno olajšajo njihove težave, učiteljem pa način poučevanja. Vse to s pomočjo mobilne aplikacije Kobi, ki je namenjena otrokom, ki se srečujejo z disleksijo in drugimi bralnimi težavami.

Aplikacija Kobi je startup podjetja Hopalai in, kljub temu da je to skorajšnja novost, na voljo od letošnjega marca, ga za poučevanje otrok z disleksijo in drugimi bralnimi težavami uporablja že skoraj petina slovenskih osnovnih šol. »Kobi je motivacija za branje pri učencih, ki neradi berejo. Prihrani čas, sploh pri označevanju "kritičnih" črk. Vpliva na boljšo bralno samopodobo, ker učenec naredi manj napak. Všeč mi je, ker lahko berilo, ki ga obravnavajo v razredu in je natisnjeno v učencu "neugodnem" tisku, lahko fotografiram in mu ga prilagodim,« v superlativih aplikacijo Kobi opisuje defektologinja Dolores Rijavec Strosar iz Osnovne šole s prilagojenim programom Kozara, Nova Gorica, kjer se še kako zavedajo, da je branje osnova za uspešno vključevanje v šolski sistem in da je zgodnja obravnava kakršnikoli težav, povezanih z njim, ključnega pomena. Veliko podporo jim je izkazal tudi telekomunikacijski gigant Huawei, ki se z veseljem pridruži projektom, ki podpirajo rabo tehnologije v pozitivne namene.

Učenje s pomočjo tehnologije Otroci z disleksijo so precej učljivi in bistri, vendar stvari dojemajo na drugačen način. Posledično potrebujejo tudi drugačen učni pristop in tukaj gre njim, kot tudi učiteljem, ki jih poučujejo, tehnologija še kako nasproti. Aplikacija Kobi deluje že na pametnih telefonih, a je njena uporaba zaradi večjega ekrana in preglednosti veliko bolj smiselna na tabličnih računalnikih. Otroci iz Osnovne šole Kozara Nova Gorica in iz Osnovne šole Deskle bodo od sedaj naprej prebirali učna gradiva na pametnih tablicah Huawei MediaPad T3 10, ki je odlična tablica za vsakogar. Zaslon se ponaša z IPS tehnologijo in je kot nalašč za gledanje iz vseh zornih kotov, ločljivost 1280 x 800 pa zagotavlja ostre slike in bo ponesel vizualno izkušnjo na višjo raven. Tudi modri svetlobni filter in načini prikaza pri nizki osvetlitvi laskajo vsakomur, še toliko bolj pa ljudem z disleksijo, saj poskrbijo, da se oči ob dolgotrajni uporabi ne utrudijo. Tablica MediaPad T3 10 bo enostavna za poučevanje in učenje tudi zaradi svojega videza – nadvse tanka in lahka, debela le 7,4 milimetrov in tehta 490 gramov, hkrati pa bo s svojim elegantnim ohišjem nudila resnično sodobno spletno in učno izkušnjo.

»Učni pripomoček, ki je v prvi vrsti namenjen premagovanju dislektičnih težav, je za šolo izredno pomembna pridobitev, saj ga za premagovanje težav z branjem lahko uporabljajo vsi učenci. Prepričani smo, da bo pristop, prilagojen posameznemu otroku, pripomogel k lažjemu in uspešnejšemu učenju branja,« je povedala ravnateljica OŠ Deskle, Ana Košuta Skok, in se iskreno zahvalila podjetjema Huawei in Kobi za donacijo. Potrdila ji je tudi Jana Kruh iz Zavoda RS za šolstvo, vodja podružnice društva Bravo v Novi Gorici: »Pri nekaterih otrocih branje kljub vloženemu naporu ne steče takoj in že samo misel na branje postane nočna mora. Otrok se branju izogiba, ne pridobiva novih besed, učno je lahko neuspešen in razvije slabo učno samopodobo. Takšnemu otroku je potrebno prisluhniti, ga spodbujati in mu dovolj zgodaj pomagati. Izbirati je potrebno nove strategije in orodja, da otroka motiviramo. Eno izmed orodij, ki otroka pritegne, je zagotovo informacijsko komunikacijska tehnologija.«

Podjetje Huawei je tako vnovič dokazalo, da moramo napredno tehnologijo spustiti v naša življenja in jo, ko smo pred učnimi izzivi, kdaj tudi spustiti bliže k sebi. »Uporaba pripomočka Kobi na tablici bo zagotovo narisala nasmeh marsikateremu otroku, posledično pa bo branje "čudežno" steklo,« je še dodala Jana Kruh in pospremila odločitev podjetja Huawei, da lahko z dvigom zavesti prednosti tehnologije izkoristijo prav vsi, tudi učitelji, ki lahko z njo izboljšajo temelje dobre komunikacije in opismenjevanja.