Ker ljubljanska operno baletna hiša takrat še ni bila odprta, je bila premiera baletnega večera Vidnonevidno 3. junija lani v Slovenskem stalnem gledališču v Trstu. Tokrat gre torej za prvo postavitev na odru v Sloveniji – za ljubljansko premiero, ki bo 9. maja.
Vidnonevidno je po besedah umetniškega vodje baleta SNG Opera in balet Ljubljana Ireka Mukhamedova večer čistega plesa brez zgodbe, brez zapletov in drame, z minimalistično sceno in kostumi.
Večer je sestavljen iz treh delov treh različnih skladateljev, treh časovnih obdobij in treh različnih koreografskih slogov plesa - klasičnega, sodobnega in neoklasicističnega. Sestavljeni in prestavljeni so kot celota v enotnem umetniškem konceptu, katerega cilj je osmisliti glasbo in jo skozi ples napraviti vidno.
Mukhamedov je postavil tudi koreografijo za prvi del triptiha Septet. Njegovo doživljanje glasbe iz opere Francesca iz Riminija skladatelja Ambroisa Thomasa bo na odru poustvarilo sedem baletnih plesalcev skozi sedem glasbenih stavkov, temelj bo klasični ples v dvoje.
Drugi del večera, poimenovan Miniature, je nastal na podlagi sedmih miniatur za godala slovenskega skladatelja Marijana Lipovška. Španski koreograf Juanjo Arques je skušal izpostaviti razlike med njimi in to prenesti v koreografijo. Različna občutja vsake miniature odraža tudi scenska podoba, ki jo je zasnoval Mark Koehler.
Tretji del večera je Serenada, prvi balet, ki ga je George Balanchine ustvaril v ZDA. Balet na Serenado za godala v C-duru Petra Iljiča Čajkovskega danes velja za enega ključnih baletov v zgodovini.
Foto: SNG Opera in balet Lj