četrtek, 19. maj 2011

Kipar Mirko Bratuša bo razstavljal na 54. beneškem bienalu

Kipar Mirko Bratuša bo na letošnjem 54. beneškem bienalu zastopal Slovenijo s projektom Grelci za vroče občutke. Razstava bo obsegala osem kipov, ki bodo med seboj povezani tako, da bo starejše kipe ogrevala energija novejših kipov. Bratuša si želi, da bi obiskovalci, ki bodo razstavo videli, začutili komplementarnost form, je dejal kipar.



Del razstave na bienalu bodo štirje kipi iz serije Hipokriti, ki so bili jeseni 2010 postavljeni v cerkvi nekdanjega cistercijanskega samostana v Kostanjevici na Krki, kjer domuje Galerija Božidar Jakac, ki je tudi organizator slovenske predstavitve na bienalu. Posebej za bienale pa je izdelal še štiri kipe, ki Hipokrite dopolnjujejo tako, da jih ogrevajo. Kostanjeviški kipi so topli, novi kipi pa hladni, ker so grelci, je pojasnil.

Na vprašanje, kaj želi z razstavo sporočiti, je odgovoril, da nekega posebnega sporočila nima. Želi si samo, da ljudje, ki bodo razstavo videli, začutijo komplementarnost form in v tem zase najdejo neko smiselno vsebino.



Kot so sporočili iz galerije, bo osem kipov iz žgane gline z napeljavami povezanih v mrežo tako, da bo notranje, nevidno napajanje kipe ogrevalo, vlažilo in ohlajevalo. S hlajenjem enih bo dovajana toplota za ogrevanje drugih. Vzpostavljena bo mreža povezav kot sistem umetniških teles, ki kažejo na medsebojno odvisnost.

"Kipi Mirka Bratuše so ujeti v različnih čustvenih stanjih. So fantastične prikazni, oblikovane kiparsko ekstravagantno in s prefinjenim humorjem. Z namigovanjem na ekscentrične pojave iz zahodne katoliške tradicije nam domače prikazujejo kot eksotično(...). So taktilni in topli, s čimer prebujajo naše občutke. Obenem pa nam konfliktna mentalna stanja, ki jih prikazujejo, kažejo na psihotičnost našega vsakdana, strahove in težave," je zapisala kustosinja razstave Nadja Zgonik.

Po njenem mnenju govorijo o našem občutku izgubljenosti v sodobni kulturi, ko se nam zdi, da ne moremo več vplivati na politiko in družbena razmerja moči ter da procesa uničevanja narave ne moremo več ustaviti.



Kiparska instalacija Bratuše bo zasnovana v razmerju z realnim prostorom, tako da ga bo dopolnjevala pa tudi zanikovala in transformirala. Topli kipi v pritličju bodo privlačili gledalčeve poglede, hladni in predimezionirani v prvem nadstropju pa bodo stopnjevali občutek nizkega stropa, utesnjenosti in ujetosti. Namenoma klavstrofobična postavitev bo usmerjala koncentracijo na gledalčeve občutke in bo mali šok za gledalca, ne z retoričnimi sredstvi, pač pa z vračanjem k njegovi lastni občutljivosti, je še zapisala kustosinja.

Razstava bo v beneški Galeriji A+A na ogled med 4. junijem in 27. novembrom. Spremljal jo bo videofilm režiserke Jasne Hribernik, ki je po besedah Bratuše neke vrste dokumentarec o vsebini in vzdušju razstave v Kostanjevici na Krki. (vir sta)
.