Ljubljana, 27. maj 2021 – Na Gospodarski zbornici Slovenije so organizirali tiskovno konferenco o izzivih prihodnosti v turizmu in o posledicah pandemije v tej panogi. Slovenska turistična organizacija (STO) skupaj s slovenskim turističnim gospodarstvom pospešuje promocijske aktivnosti za zagon turizma ob ugodni epidemiološki sliki Slovenije. Ta je privedla do obsežnejšega sproščanja ukrepov za preprečitev okužbe z novim korona virusom in s tem odpiranja gostinskih in nastanitvenih dejavnosti in druge turistične ponudbe po vsej državi. To je dobro izhodišče za začetek glavne poletne turistične sezone v Sloveniji, ki tudi tokrat postavlja v ospredje varna, zelena, aktivna, zanimiva doživetja, temelječa na nacionalnih standardih za zdrav in varen turizem v okviru znaka odgovornih potovalnih standardov Green&Safe.
STO skupaj s številnimi partnerji izvaja osrednjo vseslovensko motivacijsko kampanjo Zdaj je čas. Moja Slovenija. Njen cilj je navdušiti prebivalce Slovenije za oddih v Sloveniji in s tem spodbuditi okrevanje slovenskega turističnega gospodarstva. STO izvaja tudi različne aktivnosti na ključnih tujih trgih slovenskega turizma.
Simon Zajc, državni sekretar na Ministrstvu za gospodarski razvoj in
tehnologijo: »Vse ugodnejše epidemiološke razmere so vladi omogočile
sproščanje ukrepov za zajezitev epidemije in postopno odpiranje
gostinsko-turistične dejavnosti, kar nas navdaja z optimizmom. Epidemija je
dodatno spomnila na pomen slovenskega turizma za naše gospodarstvo, saj je v
največji meri prizadela prav turizem in vse z njim povezane dejavnosti. Na
ministrstvu smo se na to pravočasno odzvali in turizem vključili v prav vseh
osem protikoronskih paketov vladnih ukrepov, s čimer smo ohranili tisti nujen
utrip turistične panoge, ki je potreben za ponoven zagon panoge. V pripravi
imamo interventni zakon za gospodarstvo in turizem, ki bo dodatno naslavljal
izzive podjetij v turizmu, verjamemo pa, da bosta k živahni poletni turistični
sezoni največ doprinesla precepljenost prebivalstva in upoštevanje visokih
higienskih standardov. Če kdaj, potem je zdaj čas, da raziščemo vse tiste
skrite kotičke naše Slovenije, ki jih doslej še nismo. Turistični boni so
veljavni še do konca leta, zato bi bilo resnično škoda, da ostanejo
neizkoriščeni. Svetu predstavljamo Slovenijo kot zeleno butično destinacijo za
najbolj zahtevne goste – tiste, ki iščejo razgibana in aktivna doživetja in
možnost, da se ustavijo za trenutek in se razvajajo. Vse to Slovenija ponuja
tudi nam, Slovencem, zato preživimo del oddiha tudi doma.«
VIDEO TV SLO - Prihaja nova serija turističnih bonov.
Mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije (STO): »Evropska
potovalna komisija v svojem zadnjem poročilu o kratkoročnih potovalnih
namerah znotraj Evrope navaja, da je delež Evropejcev, ki nameravajo
potovati v naslednjih šestih mesecih, trenutno na najvišji stopnji vseh
raziskovanj in znaša 56 odstodkov. Evropejci si želijo na svojih potovanjih
predvsem varnosti in zdravja ter miru in sprostitve. Na STO od
začetka pandemije vzdržujemo stik s turisti in poslovnimi partnerji ter
prilagajamo aktivnosti razmeram. Usmerjamo se na domači in na bližnje trge,
digitalizirali smo poslovne dogodke in še bolj krepimo razvoj trajnostnih in
edinstvenih doživetij. S številnimi promocijskimi aktivnosti predstavljamo
privlačne produkte varnega, zelenega in aktivnega turizma pod znakom
odgovornih potovalnih standardov Green&Safe, ki ga uporablja že več kot
800 slovenskih ponudnikov.
Na domačem trgu smo skupaj s turističnim gospodarstvom že pričeli izvajati vseslovensko motivacijsko kampanjo Zdaj je čas. Moja Slovenija., s katero
želimo pritegniti prebivalke in prebivalce Slovenije k odkrivanju zanimivih
kotičkov in ponudbe, kot so je lahko deležni le doma. Veseli me, da so tudi
aktivnosti, izvedene na tujih trgih, vzbudile precej zanimanja za počitnice v
Sloveniji in da lahko pričakujemo postopno povečanje števila tujih gostov. V
nekaj dneh pričenjamo globalno digitalno
kampanjo I Feel Slovenia – My Way na ključnih trgih slovenskega turizma,
sodelujemo pri mednarodnih športnih dogodkih in s športniki ambasadorji, v teku
pa so številni virtualni kot tudi že prvi fizični poslovni dogodki. V letu
Slovenije kot Evropske gastronomske regije še posebej izpostavljamo
gastronomijo, zato smo za uvod v intenzivnejšo promocijo izdelali gastronomski
video, ki predstavlja vrhunske kuharske mojstre in njihov način trajnostne
gastronomije. Za letošnje leto pričakujemo podobno število turistov kot lani,
konkretni rezultati bodo odvisni od velikega števila dejavnikov, poleg
precepljenosti populacije, splošne zdravstvene situacije in sproščanja omejitev
tudi od varnostnih standardov na destinaciji, dostopnosti in privlačnosti
ponudbe.
Konkurenca med ponudniki bo močna, vendar pa Slovenija že
vrsto let razvija in nadgrajuje svojo zavezanost trajnostnemu in varnemu
turizmu po meri sodobnega gosta, ki si želi avtentičnih butičnih doživetij
daleč od množičnega turizma. Vesela sem, da je bilo v okviru nacionalnega
certifikacijskega programa Zelena shema slovenskega turizma podeljenih že
163 znakov za trajnostni razvoj Slovenia Green. To
je dokaz, da zeleno in varno v Sloveniji ni le obljuba, ampak
dejstvo. Zato verjamemo, da bomo relativno hitro pridobili zaupanje gostov in
jih prepričali z odlično raznoliko ponudbo.«
Na novinarski konferenci so stanje v slovenskem turizmu pred poletno
turistično sezono predstavili tudi Fedja Pobegajlo, direktor
Turistično gostinske zbornice Slovenije, Iztok Altbauer, direktor
Skupnosti slovenskih naravnih zdravilišč, Marko Lenarčič, direktor
Združenja Aktivna Slovenija, in Miha Kovačič, direktor Kongresnega
urada Slovenije. Njihove izjave ter več informacij o promocijskih
aktivnostih STO in napovedih v turistični panogi pa so voljo TUKAJ.