četrtek, 30. junij 2022

V Gradu Tivoli bodo odprli razstavo sodobne slovenske grafične ustvarjalnosti Odtisi in vtisi 2

Ljubljana, 30. 6. 2022 - Mednarodni grafični likovni center (MGLC) v gradu Tivoli bo 5. julija odprl razstavo Odtisi in vtisi 2 izbranih del sodobne slovenske grafične ustvarjalnosti, ki bo odprta do 2. oktobra 2022. Razstavljeno bo 43 del slovenskih umetnic in umetnikov. Pripravila sta jo kustosa Mednarodnega grafičnega likovnega centra Breda Škrjanec in Božidar Zrinski. Razstavo Odtisi in vtisi 2, ki bo časovno sovpadla tudi s festivalom Poletje v Tivoliju, bo spremljal bogat spremljevalni program.



Mednarodni grafični likovni center je februarja letos objavil javni poziv za sodelovanje na razstavi. Prispelo je približno 500 izvirnih del 113 slovenskih umetnic in umetnikov. Dela je nato za razstavo je izbrala strokovna mednarodna žirija, v kateri so bili izredni profesor na Akademiji za umetnost in kulturo v Osijeku, na oddelku za vizualne in medijske umetnosti, smer grafika Mario Čaušić, docent na Fakulteti pedagoških ved v Jagodini Univerze v Kragujevcu Miloš Đorđević in vodja oddelka v Muzeju moderne umetnosti v češkem Olomucu Barbora Kundračikova.



Za razstavo so bila izbrana dela naslednjih umetnikov: Žiga Artnak (SVS), Lela B. Njatin, Katja Bednařik Sudec, Domen Dimovski, Živa Drvarič, Mina Fina, Matic Flajs (SVS), Matjaž Geder, Marjan Gumilar, Svetlana Jakimovska-Rodić, Lea Jazbec, Alja Košar, Dalea Kovačec, Nina Koželj, Marjan Kravos, David Kucler, Katarina Marov, Rene Maurin in Gal Šnajder, Tina Mohorović, Meta Mramor, Petja Novak, Mia Paller in Monika Plemen, Metka Pepelnak, Eva Petrič, Oliver Pilić, Arjan Pregl in Simona Semenič, Pri Zlatem stegnu / Katja in Nataša Skušek, Marija Mojca Pungerčar, Lina Rica, Teo Spiller, Mitja Stanek, Breda Sturm, Marko Šajn, Brane Širca, Vlado Škrk, Eva Šuster Orglež, Franc Vecchiet, Sonja Vulpes, Primož Zorko, Leon Zuodar, Klavdija Zupanc, Ulla Žibert, Eva Žula.



Člani žirije so v skupni zapisali: Bogastvo raznolikosti in To je moja soba sta le dva od naslovov, ki smo ju v žiriji ob sodelovanju kustosov iz Mednarodnega grafičnega likovnega centra v Ljubljani uvrščali prav v vrh možnih naslovov za razstavo ob zaključku našega mandata. A dejstvo je, da je zadnje desetletje slovenske grafike pravzaprav nemogoče opisati drugače. Razpon postopkov, tehnik in umetniških strategij, tematik in načinov interpretacije, ki smo mu bili priča, je »resnično osupljiv«. Z istimi besedami lahko opišemo tudi širše delovanje MGLC ter pohvalimo profesionalizem sodelujoče ekipe. Kot katera koli druga žirija pa tudi mi obžalujemo pomanjkanje časa, ki spremlja tovrstne izbore, saj bi se želeli temeljiteje posvetiti samemu izboru, diskusiji o konceptu in načinom, kako ga preliti v končno formo razstave. Biti v navzočnosti DOBRE umetnosti je osvobajajoča izkušnja. Ampak takšna je narava dela katere koli »neodvisne mednarodne strokovne komisije« – ko postanejo stvari resnično zanimive, običajno ni prisotna.



Svet umetnosti je resda majhen, a nedvomno nazorno odseva stanje v tako imenovanem velikem svetu. In v prav ta odsev želimo postaviti delo slovenskih umetnikov in grafikov. Tako kot je grafična umetnost zgolj delček umetniškega sveta, umetnosti kot take – a je lahko v ključnem trenutku odraz tistega najboljšega v njej –, tako je tudi umetnost le ena izmed praks, s katerimi človeštvo kultivira svojo zavest in domišljijo, a je obenem tudi najdragocenejša. Umetnost namreč ni naše najboljše orodje zato, ker bi nas osvobajala vsakodnevne realnosti ali nas razbremenjevala pritiska družbenih in političnih konotacij, ampak ker nas, nasprotno, varno ponese naravnost v sredo tega sveta in nam obenem ponudi možnost, da na svoje bivanje pogledamo od daleč, neobremenjeno, iz pozicije, ki je v svojem bistvu »neodvisno mednarodno strokovna«. In prav o tem priča bogat in raznovrsten izbor slovenske grafične produkcije. To enoglasno polifonijo, sposobnost razprave in visoko stopnjo strokovne argumentacije in umetniške izmenjave, ki zaznamujejo dolgoletna prizadevanja MGLC, je treba negovati in nadgrajevati. Člani žirije, ki smo navsezadnje zgolj ljudje, bomo s seboj odnesli prav izkušnjo tovrstnega sodelovanja. Na srečo smo v tem primeru vključeni tudi v njegovo implementacijo.

Foto: Janez Platiše