Na razpis NETKO 2013, ki ga je že petnajstič razpisala Gospodarska zbornica Slovenije - Združenje za informatiko in telekomunikacije v sodelovanju z Centrom za varnejši internet SAFE-SI, so bili vabljeni projekti, ki v posameznih kategorijah dosegajo vidne uspehe in so s svojo predstavitvijo na spletu stopili korak dlje. Odziv na razpis je bil ponovno odličen, saj je prispelo kar 107 prijav.
V kategoriji predstavitve podjetij in korporativno komuniciranje je nagrado NETKO dobila spletna stran Živeti s pristaniščem Luke Koper, ki jo je zasnovalo podjetje Enigma. O spletni strani je žirija, v kateri so bile Bojana Leskovar (Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport), Duška Mervar (Renderspace) in Živa Jalovec (Alivea), zapisala, da gre za dragocen in izvedbeno sodoben primer obveščanja javnosti o ključnih okoljskih vplivih Luke Koper.
Nagrado NETKO v kategoriji digitalni nastop državne in javne uprave je prejela spletna stran Mestne knjižnice Ljubljana, delo podjetja Spletodrom, Elvis Sedić s. p. "Zahteven in redek klasični informativni portal, ki uspešno združuje obilico informacij in jih brez glamurja posreduje jasno ločenim ciljnim skupinam," je o spletni strani zapisala tričlanska žirija s člani Alešem Dobnikarjem (Ministrstvo za zunanje zadeve), Petrom Sterletom (Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport) in Domnom Savičem (e-Demokracija).
NETKO v kategoriji mediji in informativni portali je dobil časnik Gorenjski glas, saj je njegova spletna stran "vredna pridobitev slovenskega spletnega prostora, ki močno dviguje povprečje in kaže smer ostalim regionalnim medijem," kot je utemeljila žirija, v kateri so bili Simon Ručigaj (FrodX), Sandra Bašić (FHŠ Koper) in Joh Dokler (Sedem čez devet).
V kategoriji produkti in blagovne znamke kot v kategoriji digitalne storitve in aplikacije je nagrada pripadla spletni strani Zaobljuba.si podjetja Intuit, ki so jo zasnovali v agenciji ENKI. "Poglobljeno razumevanje in rangiranje uporabniških potreb v kombinaciji s sodobno izvedbo je prepričalo žirijo, da gre za projekt, ki presega ozko podjetniški, ali čisto programerski pristop k spletnim storitvam," je zapisala žirija za digitalne storitve in aplikacije, v kateri so bili Jure Vižintin (Zemanta), Tadej Maligoj (Studio Maligoj) in Mitja Mavsar (D-Labs). Žirija, ki je presojala dela v kategoriji produkti in blagovne znamke (Vito Verlič (Futura), Tadej Zajšek (Sonce.net) in bloger Roni Kordiš).
Naziv najbolj prijazne spletne vsebine za otroke si je prislužila spletna vadnica Moja matematika Spletne založbe Zvonka Kos s. p. »Spletna vadnica je nadgradnja tiskanih različic in bogato izkorišča interaktivni in kreativni potencial spleta. Je uporabna s pregledno navigacijsko strukturo, otrokom pa približa matematiko na igriv in všečen način. Otroke motivira tudi tako, da vključuje element tekmovalnosti,« so o spletni strani zapisali člani žirije Boris Veler (Innovatif), Lija Mihelič (Spletno oko) in Petra Novak (Osnovna šola Franceta Bevka).
Lovoriko agencije leta si je prislužila ekipa podjetja Enki, ki je v skupnem seštevku zbrala največ točk. Glas ljudstva pa je pripadel spletni strani www.bolha.com, lastniku in izvajalcu Bolhi.com. Zmagovalec ljudstva je bil razglašen na podlagi štetja enega klika iz enega IP dnevno.
Besedilo in foto: Janez Platiše