V obdobju od 2018 do 2020 se na ravni organizatorjev potovanj golfskemu turizmu globalno obeta med pet in šestodstotna rast, napoveduje predsednik mednarodnega združenja organizatorjev golfskih potovanj (IAGTO) Peter Walton. Del te rasti si želi izkoristiti tudi Slovenija, ki gosti mednarodno borzo golfskega turizma IGTM.
Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek je Slovenijo predstavil kot hitro rastočo golfsko destinacijo. Odlikuje jo raznolikost, saj so golf igrišča umeščena v alpske doline, na panonske nižine, med vinske gorice, je izpostavil med drugim.
Direktorica STO Maja Pak pa je spomnila, da je od leta 2015, ko je Slovenija od IAGTO prejela naziv najobetavnejše golfske destinacije, število golf igralcev pri nas poraslo za 20 odstotkov. V prihodnjih letih bo golf postal eden pomembnejših turističnih produktov države, je prepričana.

Povezovanje z državami v regiji Alpe-Adria je izpostavil tudi Peter Waton prvi mož IAGTO. "Golfski turisti ne vidijo meja, vidijo izhodišča za igranje golfa na najboljših igriščih in za najboljše izkušnje. Regija Alpe-Adria bo nova golfska destinacija in Slovenija bo močnejša, ker je v njenem središču. Več ljudi bo prišlo zaradi raznolikosti, ki jo prinašajo štiri države," je menil Walton.
Golfski turizem je globalno gledano v zadnjih letih beležil krepko rast, ki naj bi se, čeprav po nekoliko bolj umirjenih stopnjah, nadaljevala tudi v prihodnjih letih. V Evropi se v poletnem času obeta 2,5-odstotna, v zimskem pa dvoodstotna povprečna letna rast. Višjo rast pa med drugim omejuje pomanjkanje golfskih igrišč v najbolj priljubljenih potovalnih destinacijah, je še dodal Walton.
Po vsem svetu sicer golf igra okoli 60 milijonov ljudi, v Evropi osem milijonov. 30 odstotkov rednih igralcev golfa v prihajajočem letu načrtuje potovanje, katerega glavni namen je golf. Polovica igralcev je v zadnjih 10 letih šla na takšno potovanje, kažejo podatki IAGTO.
Igralci golfa na destinaciji v povprečju zapravijo več kot dvakrat toliko kot drugi turisti, natančneje 120 odstotkov več, je dodal Walton. Od tega je le 20 odstotkov izdatkov namenjenih golfu, preostalo je namenjeno potovanju, namestitvi, kulinariki in podobno.
Karmen Novarlič iz Slovenske turistične destinacije (STO) je spomnila, da je Slovenija v zadnjem obdobju gostila vrsto večjih poslovnih dogodkov. Za IGTM se je odločila, ker želi povečati dodano vrednost v turizmu, kar lahko zagotovi golfski turizem. Sicer se slovenski turizem v želji po povečevanju prihodkov usmerja predvsem v aktivnosti na prostem, kongresni turizem ter ponudbo zdravilišč.
Tatjana Radovič s Turizma Ljubljana je poudarila, da je v le uri vožnje iz Ljubljane dosegljivih pet odličnih igrišč za golf. "Res upamo, da bo ta dogodek pomagal Ljubljani, Sloveniji in vsem drugim partnerjem okrepiti golfski turizem v državi," je dodala.
Walton je izpostavil tudi pomen strategije razvoja golfske destinacije. "Načrtovati morate za tri leta vnaprej, saj vzpostavitev golfskega igrišča od koncepta do izgradnje traja tri leta, če imate srečo," je poudaril.
Ne skrbi pa ga prihodnost golfa. Tudi milenijci (milenijci povezujejo dve generaciji: celotno generacijo Y in prvi del generacije Z. Predstavniki te generacije so osebe, rojene med letoma 1980 in 2001. Glavna značilnost dveh vej milenijcev je ta, da je prvi del odraščal z računalniki, mobilnimi telefoni in video igricami, drugi del pa s tablicami, pametnimi telefoni in z aplikacijami) namreč igrajo golf, želijo potovati in se družiti s prijatelji. Spremenile so se navade v smislu članstva v golf klubih, a vseeno prihodnost tega športa ostaja svetla, verjame.
VIDEO - Maja Pak, direktorica STO
VIDEO - Minister Zdravko Počivalšek uradno odprl IGTM 2018