Ljubljana, 10. 2. 2022 - Slovenska
tiskovna agencija je lani navkljub številnim izzivom uspela ohraniti praktično
enak obseg produkcije tekstovnih vsebin, ki so njen osnovni produkt. Obenem je
agenciji uspelo ohraniti kakovost vsebin, o čemer priča med drugim tudi
podatek, da so uspeli obdržati praktično vse naročnike, je na novinarski
konferenci v Ljubljani danes izpostavil njen odgovorni urednik Aljoša Rehar.
Pri tem gre tako za nacionalne kot regionalne in lokalne medije, tako za
časnike in revije kot televizijske in radijske hiše.
"Da smo ohranili zaupanje medijev, kažejo tudi podatki
našega orodja NewsMapper, s katerim analiziramo uporabo člankov STA v
slovenskem medijskem prostoru. Ti kažejo, da približno četrtina vsebin na
slovenskih novičarskih portalih neposredno ali posredno temelji na vsebinah
STA," je poudaril Rehar.
Direktor agencije Igor Kadunc pravi, da so se po viharnem
letu 2021 stvari na koncu umirile in da so poslovni rezultati pričakovani.
"Prihodki 2021 so zaradi donacije višji kot so bili v letu 2020.
Realizirali smo jih v višini 4,3 milijona evrov," je pojasnil. Obenem pa
dodal, da javnih sredstev, opredeljenih v PKP 7 in v pogodbi z Ukomom niso
uspeli v celoti počrpati, ker se ne strinjajo v celoti glede določil pogodbe o
besedilih, prirejenih za radijske postaje.
"Tako izkazujemo za 99.000 evrov manj prihodkov, ki so
v razčiščevanju, in okoli 8000 evrov, kjer je prišlo do različnega tolmačenja,
kaj je povzetek komentarja, oziroma ali je to novica. Verjetno bomo kljub
zapletom počrpali vse, razen omenjenih 8000 evrov," je prepričan Kadunc.
Agencijske sile bodo letos zagotovo najbolj zaposlovale
volitve in dogajanje, povezano s korono. Prvi večji zalogaj za agencijo pa so
zimske olimpijske igre, ki jih pokrivajo tudi z ekipo na terenu.
STA krepi tudi svoje razvojne aktivnosti. "Poteka že
nadgradnja našega najbolj naprednega orodja NewsMapper, tako da bo poleg
sledenja novic omogočalo tudi sledenje fotografijam. Delamo v smeri zagona
polnega video servisa, zelo pomembno pa je tudi naše sodelovanje v projektu EUNewsRoom,
pri katerem sodelujemo z vodilnimi evropskimi tiskovnimi agencijami," je
pojasnil Rehar.
Slovenska tiskovna agencija največji poudarek daje
zaposlenim. Med stroški so daleč najpomembnejši izdatki za zaposlene (in tudi
za zunanje sodelavce). Ti so bili lani zaradi zmanjšanja števila zaposlenih
celo nižji kot v letu 2021. "In to kljub temu, da smo ob koncu leta uspeli
zagotoviti izplačilo vseh obveznosti po kolektivni pogodbi. Tudi pri drugih
stroških smo bili zelo racionalni. Posledica tega in pa donacije v višini
275.000 evrov, ki je odločilno pripomogla k premagovanju likvidnostnih težav,
predvidevamo, da bomo imeli ob koncu leta pozitiven rezultat v višini 170.000
evrov," je povedal Kadunc in dodal, da ostaja denar donacije neporabljen
in ga bodo po dogovoru namenili zaposlenim za nagrajevanje dobrega dela in
izobraževanje.
Konec leta 2021 je bil namenjen usklajevanju razumevanja
določil Pogodbe o izvajanju javne službe 2021, kot osnove za pogodbo 2022 in
izmenjavi mnenj, v kolikšni meri STA izpolnjuje standarde in opredelitve EU pri
ločevanju poslovnih dogodkov med javno in tržno dejavnostjo. Oziroma kaj in v
kakšnih rokih uskladiti akte in delovanje, da ne bo več dilem glede razmejevanja financiranja države (pokrivanje
neto stroškov) in poročanja.
Po Kadunčevih besedah so del tega opravili že ob pripravi osnov za pogodbo 2022, ko so pripravili podrobnejše izračune lastnih cen novic in posledično tudi povzetkov. Pogodba 2022 mora temeljiti na vladni uredbi. "Ob pripravi pogodbe smo morali upoštevati, da smo tako mi kot Ukom pod "nadzorom" Računskega sodišča RS, saj opravlja revizijo do 30. junija 2022. Zato smo tudi morali slediti zahtevi Ukoma glede fotografij. Problem glede fotografij pa izhaja iz nejasnih določil zakona, zato bomo pripravili ustrezne predloge za spremembo zakonodaje," je še zaključil Kadunc.