Prireditve 72. mednarodnega festivala je v dobrih dveh mesecih obiskalo okrog 55.000 ljudi iz 57 držav, na njih pa je nastopilo približno 6300 umetnikov. Prihodnje leto se bodo dogodkom pridružili mojstrski tečaji iz dirigiranja.
Direktor in umetniški vodja Darko Brlek je letošnjo 72. izvedbo označil za eno najboljših doslej, to pa jim daje zagona tudi za naprej. V ozadju tako obsežnega festivala, na katerem se bo tokrat od 20. junija do 4. septembra zvrstilo 105 prireditev, se dogajajo tudi marsikateri izzivi, kot so nenačrtovane bolezni ali izdaje oziroma neizdaje vizumom za nastopajoče umetnike, je povedal.
Festival bo stal 7,5 milijona evrov, od tega jim 3,9 milijona zagotavlja Mestna občina Ljubljana, medtem ko preostanek pridobijo pri sponzorjih in občinstvu. Prihodki od vstopnic znašajo približno 1,5 milijona evrov, je povedal Brlek.
Do izteka festivala jih ločijo še trije koncerti. Nocoj bo v Cankarjevem domu nastopil Filharmonični orkester milanske Scale, ki bo z dirigentom Riccardo Chaillyjem interpretiral orkestrski suiti Dafnis in Hloa Mauricea Ravela ter peto simfonijo Čajkovskega. Zaključni koncert bo v torek na istem prizorišču z Orkestrom Slovenske filharmonije in dirigentom Charlesom Dutoitom. Kot solistka se bo pri izvedbi Ravelovega klavirskega koncerta v G-duru pridružila priznana argentinska pianistka Martha Argerich.
Po zaključku festival bo v sredo, 4. septembra, sledil še koncert fagotista Zorana Miteva, ki bo v Križevniški cerkvi obeležil 40-letnico umetniškega delovanja.
V prihodnjem letu nameravajo nadaljevati v podobnem tempu, je povedal Brlek in omenil, da so se z vodstvom Slovenske filharmonije in Branimirjem Slokarjem kot vodjo mojstrskih tečajev dogovorili, da bodo prvič pripravili tudi mojstrski tečaj iz dirigiranja, ki ga bo vodil Dutoit. Začetek festivala bo ponovno 20. junija, na zaključni koncert 12. septembra pa so tokrat povabili Dunajske filharmonike.
Ob tem je spomnil na nedavno preminulega Henrika Neubauerja, ki je bil svojčas na čelu festivala. V času njegovega vodenja je bil festival sprejet v Evropsko združenje festivalov, kar je že takrat pomembno vplivalo na njegov razvoj, še zlasti pa v zadnjih 30 letih, je poudaril Brlek. Na zavodu namreč v času med dvema poletjema pripravljajo še vrsto prireditev, od Slovenskih glasbenih dnevov, cikla Mladi virtuozi in božičnih koncertov do Zimskega festivala, ki bo v prihodnji izvedbi ponudil Vojni rekviem Benjamina Brittna. Temu so nedavno dodali mednarodno klavirsko tekmovanje, prihodnje leto pa bo na sporedu prvo tekmovanje trobilnih komornih skupin.
V prihodnjem letu nameravajo nadaljevati v podobnem tempu, je povedal Brlek in omenil, da so se z vodstvom Slovenske filharmonije in Branimirjem Slokarjem kot vodjo mojstrskih tečajev dogovorili, da bodo prvič pripravili tudi mojstrski tečaj iz dirigiranja, ki ga bo vodil Dutoit. Začetek festivala bo ponovno 20. junija, na zaključni koncert 12. septembra pa so tokrat povabili Dunajske filharmonike.
Ob tem je spomnil na nedavno preminulega Henrika Neubauerja, ki je bil svojčas na čelu festivala. V času njegovega vodenja je bil festival sprejet v Evropsko združenje festivalov, kar je že takrat pomembno vplivalo na njegov razvoj, še zlasti pa v zadnjih 30 letih, je poudaril Brlek. Na zavodu namreč v času med dvema poletjema pripravljajo še vrsto prireditev, od Slovenskih glasbenih dnevov, cikla Mladi virtuozi in božičnih koncertov do Zimskega festivala, ki bo v prihodnji izvedbi ponudil Vojni rekviem Benjamina Brittna. Temu so nedavno dodali mednarodno klavirsko tekmovanje, prihodnje leto pa bo na sporedu prvo tekmovanje trobilnih komornih skupin.
Izzivi pri organizaciji sicer ostajajo, med njimi sta pomanjkanje prostorov za garderobe, ki jih sedaj najemajo, in vrsto let trajajoči spor o tem, kdo je lastnik Križevniške cerkve, kar je ponovno del sodnega procesa. Vprašanje glede lastništva Križank, kjer je država večinska lastnica kompleksa, v katerem deluje tudi srednja umetniška šola, pa med drugim stoji na poti potrebni obnovi kompleksa kot kulturnega spomenika. sta, jp