Ljubljana, 18.7.2022 - Festival Ljubljana v tem tednu napoveduje kar tri vrhunske kulturno obarvane večere, ki se bodo odvijali v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma s pričetkom ob 20. uri. V ponedeljek, 18. julija, nam bo John Malkovich v glasbeno-gledališki predstavi prikazal odklonilno in ponekod posmehljivo držo glasbenih kritikov. Dan za tem, 19. julija, bomo prisluhnili nadarjenim glasbenikom Mladinskega orkestra Luigi Cherubini pod taktirko znamenitega maestra Riccarda Mutija, v četrtek, 21. julija, pa bo v izvedbi SNG Maribor na sporedu ena najbolj znanih oper, Bizetova Carmen, z Ramono Zahario v glavni vlogi.
Aleksej Igudesman je
študij violine končal na dunajski Akademiji za glasbo in uprizoritvene
umetnosti, njegovi talenti in kariera, v kateri je sodeloval z vrsto imenitnih
glasbenikov (Gidon Kremer, Julian Rachlin, Vadim Repin idr.), pa segajo tudi na
področje kompozicije, dirigentske prakse, igralstva in komedije. Glasbeni kritik je
glasbeno-gledališka predstava, v kateri je Igudesman zabavno in provokativno
združil izvedbe znanih del skladateljev preteklosti in sedanjosti (Bach,
Beethoven, Piazzolla, Kancheli idr.) in prvih odzivov kritikov nanje, ki se nam
danes zdijo zaradi neodobravajočega tona nekoliko nenavadni. K sodelovanju je
pritegnil ameriškega igralca Johna Malkovicha, ki je na
odru Ljubljana Festivala v vlogi pripovedovalca že stal leta 2017. Malkovich se
s karizmatičnim nastopom povsem vživi v odklonilno in mestoma posmehljivo držo
glasbenih kritikov del glasbenih mojstrov, ki jim še danes radi prisluhnemo. Predstava
z izvirnim konceptom in izvrstnimi glasbeniki igralci nas zabava in hkrati
opominja, da umetnostni kritik vedno znova stopa po tankem ledu osebnih
prepričanj, družbenih norm in resnične umetnosti. Ob Malkovichu in Igudesmanu
bodo nastopili še violinistka So-Ock Kim, violist Max Baillie, violončelist
Thomas Carroll, pianist Hyung-ki Joo in flavtist Massimo Mercelli,
prisluhnili pa bomo delom J. S. Bacha, W. A.
Mozarta, L. van Beethovena, F. Chopina, J. Brahmsa, R. Schumanna, C. Debussyja,
S. Prokofjeva, E. Ysaÿeja, G. Kančelija, A. Piazzolle, A. Igudesmana.
(18. 7., 20:00, Gallusova dvorana Cankarjevega doma)
Italijanski
dirigent Riccardo Muti velja za enega najboljših
dirigentov na svetu. Pod njegovo taktirko so zazvenela
dela v izvedbi najimenitnejših orkestrov sveta, kot so Berlinski filharmoniki,
Newyorška filharmonija in Dunajski filharmoniki; s slednjimi je na
znamenitem novoletnem koncertu nastopil kar šestkrat. Skoraj 20 let je bil
umetniški vodja milanske Scale, kjer je na oder postavil Wagnerjevo tetralogijo Nibelungov
prstan, obenem pa na programe uvrščal tudi vrsto pozabljenih del
preteklih obdobij. Za
svoje delo je prejel številna priznanja in nagrade, med drugim tudi dve nagradi
grammy.
Leta 2004 je ustanovil Mladinski orkester Luigi
Cherubini, v katerem sodelujejo mladi italijanski
glasbeniki, ki jih izbere mednarodna žirija. Projektni orkester vsako leto nastopi na poletnem festivalu v
Raveni, njegovo delovanje pa podpira tudi italijansko kulturno ministrstvo. Na
program so uvrstili dela treh skladateljev iz obdobja romantike, ki temeljijo
na zunanji poetični ideji. V formalnih okvirih simfonije ostaja Georges Bizet v Simfoniji
št. 2 v C-duru, ki jo je navdihnilo njegovo bivanje v Rimu, Preludiji pa
so ena izmed prvih simfoničnih pesnitev Franza Liszta, ki hkrati velja za utemeljitelja
te oblike. V Uročenem jezeru ji sledi tudi Anatolij Ljadov, ki
je poetično idejo zanj našel v pravljičnem svetu.
(19. 7., 20:00, Gallusova dvorana Cankarjevega doma)
“Ljubezen je ptica divjine, ki je nikomur ne uspe ukrotiti.
Kdor jo poskuša ujeti, zapravlja čas.” Te besede je skladatelj Georges Bizet
položil v usta eni najbolj znanih protagonistk opernega sveta – ciganki Carmen,
delavki v tovarni cigaret v Sevilli, ki s svojimi čari zapeljuje moške, a se
njena igra konča s smrtjo; izdani Don José namreč zapeljivko v afektu zabode. V
andaluzijsko krajino postavljena zgodba, ki jo skladatelj oplaja s spevnimi
melodijami in mikavnimi ritmi tamkajšnjih plesov, pred gledalce postavlja
junake vsakdanjega sveta. V naslovni vlogi bo ob članih
opernega ansambla SNG Maribor nastopila romunska
mezzosopranistka Ramona Zaharia, celostno
zasnovo predstave pa bo vodil andaluzijski operni režiser Juan
Guillermo Nova, avtor številnih opernih postavitev, čigar
posebnost so “vrhunsko izdelane in spretno uporabljene projekcije, ki se povsem
spojijo z odrsko fizično pojavnostjo”. Ena najbolj priljubljenih oper bo
zazvenela pod vodstvom pianista in dirigenta Simona
Krečiča, ki že vrsto let deluje kot umetniški direktor
Opere SNG Maribor, kjer sta bila pod njegovim vodstvom uprizorjena Wagnerjevo Rensko
zlato in Marpurgi Nine Šenk, za
slovenski kulturni prostor pomembnejša projekta.
(21. 7., 20:00, Gallusova dvorana Cankarjevega doma)