Ljubljana, 6. 8. 2021 – Ob mednarodnem dnevu piva, ki ga zaznamujemo od leta 2007, je Združenje slovenskih pivovarn, ki deluje v okviru Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij pri GZS izpostavilo pomen medsebojnega sodelovanja vseh, ki so povezani s pivom in njegovo potrošnjo, ustvarjalce, pridelovalce surovin, kreatorje pivovarske opreme, lastnike barov in restavracij in vseh, ki imajo radi pivo. Skozi vodeno degustacijo piv se je predstavila raznolikost okusov in stilov piv slovenskih pivovarjev.
Pandemija Covid je dodobra pretresla pivovarsko branžo.
Predvsem mala pivovarska podjetja, ki so večinoma vezana na gostinstvo in
turizem, so utrpela velike izgube tako na strani prihodkov, kot z izgubo svojih
zaposlenih. Po opravljeni analizi vpliva COVID 19 na pivovarski sektor v EU, ki
jo je opravilo Evropsko združenje pivovarjev, se je prodaja celotne količine
piva v Evropi v letu 2020 zmanjšala za 9 odstotkov ali 34 milijonov
hektolitrov, kar vrednostno pomeni več kot 3 milijarde evrov. Še večji vpliv je
epidemija imela na zaposlitve vzdolž celotne pivovarske verige, kjer je delo
izgubilo več kot 30 odstotkov zaposlenih, dodana vrednost pivskega sektorja pa
se je zmanjšala za četrtino ali za več kot 15 milijard EUR.
Nastale razmere so tudi v Sloveniji spodbudile tesnejše sodelovanje proizvajalcev piva s sektorjem gostinstva in turizma. Dr. Tatjana Zagorc, direktorica Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij pri GZS, znotraj katere deluje tudi Združenje slovenskih pivovarn, je izpostavila pomen podpisa Memoranduma o sodelovanju in vzpostaviti medsektorske verige vrednosti živilsko predelovalnega sektorja, gostinstva in turizma, ki so ga marca letos podpisali Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij pri GZS, Turistično gostinska zbornica Slovenije in Sekcija za gostinstvo in turizem pri Obrtno podjetniški zbornici Slovenije. "Z njim želimo prispevati k hitrim in učinkovitim rešitvam za pomoč, obnovo in razvoj gostinstva, turizma in celotne dobaviteljske verige, po epidemiji COVID 19. Skupaj iščemo dolgoročne razvojne rešitve, želimo sooblikovati zakonodajo in ukrepe. V podporo celotni verigi smo pripravili skupen promocijski film," je zaključila.
VIDEO
Aktivna povezava s sektorjem gostinstva in turizma, skupni projekti obujanja gospodarstva in hitrejši izhod iz krize, predstavljajo enega izmed največjih trenutnih izzivov slovenskih pivovarjev. Poleg tega so si pivovarji zadali zelo optimistične cilje na področju trajnosti, kakovostne proizvodnje in trženja piva. Prvič so organizirali senzorično ocenjevanje piva, ki je potekalo v sodelovanju Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij pri GZS z Inštitutom za hmeljarstvo in pivovarstvo Slovenije, na katerem so ocenjevali več kot 40 vzorcev piv in podelili priznanja za piva odlične kakovosti. To vsekakor prispeva k dvigu kakovosti in ugleda slovenskih pivovarjev in dviguje kulturo zmernega uživanja piva. Prizadevajo si tudi za pravično obdavčitev piva. Pivovarji so tudi prvi med proizvajalci alkoholnih pijač, ki so podpisali zaveze odgovornosti na ravni Evropskega združenja pivovarjev. Z njimi se prostovoljno zavezujejo, da bodo izboljšali in sporočili svojo podporo zdravi, uravnoteženi in trajnostni prehrani, vključno s preglednimi informacijami o izdelkih za potrošnike. Ambicija evropskih pivovarjev je, da bodo do konca leta 2022 vse steklenice in pločevinke piva imele označeno energijsko vrednost in sestavine piva.
VIDEO
Pierre Olivier Bergeron, generalni sekretar
Evropskega združenja pivovarjev je dejal: "Pomembno je praznovati
praznik piva vsaj iz treh razlogov. Osnovne sestavine piva prihajajo iz narave,
pivo je lahko del zdravega načina življenja ob zmernem uživanju. Pivovarji so
izjemno pogumni ljudje. Zelo težka situacija zadnjih osemnajst mesecev pandemije
Covid – 19 je le še povečala pogum, kreativnost in solidarnost pivovarjev, ki
skupaj s svojimi partnerji zelo neumorno delujejo za čim prejšnje okrevanje
svojih in partnerskih podjetij. In tretjič, pivo je pijača zmernosti in
odgovornost je v genih njenih ustvarjalcev. Prostovoljne zaveze označevanja
sestavin in energijske vrednosti so le ena od jasnih usmeritev odgovornosti do
potrošnika. Trajnostne aktivnosti se del vsakdana pivovarskih podjetij pa naj
si bo to optimiranje porabe vode, nove energetske rešitve ali solidarnost.
Pivovarji povezujejo in vodijo s svojim zgledom in to je tisto, kar daje
temu prazniku piva še poseben pečat." Celotno izjavo gospoda Bergerona si
lahko ogledate na video posnetku..
Dogodek se je zaključil s strokovno vodeno degustacijo piv slovenskih pivovarjev in ogledom virtualnega doživetja Pivovarne Laško Union Union Experience.
Pivo je pomemben del kulture civilizacij že vse od Egipčanov. Danes pivovarstvo v Evropi povezuje preko 11.000 pivovarn, več kot 80 stilov piva ter 50.000 različnih blagovnih znamk in ustvarja preko 2,6 milijona delovnih mest po celotni verigi. V Sloveniji je pivovarstvo doživelo pravi razcvet po osamosvojitvi. Po podatkih Statističnega urada RS je bilo v letu 2020 registriranih že več kot 100 podjetij (za primerjavo v letu 2010 jih je bilo le 12), ki se ukvarjajo s pivovarsko dejavnostjo od tega kar 68, katerih glavna registrirana dejavnost je pivovarstvo. V letu 2020 je celotna potrošnja piva v Sloveniji dosegla skoraj 1,5 milijonov hektolitrov piva od tega skoraj 1 milijon hl piva predstavlja slovensko pivo velikih in malih proizvajalcev piva. Potrošnja piva se v preteklih desetih letih v Sloveniji ni bistveno spreminjala. Po zadnjih podatkih iz leta 2018 porabi prebivalec Slovenije povprečno 26 litrov piva na leto.
Foto: Janez Platiše
Video: TGZS, GZS