sobota, 21. avgust 2021

Dunajski večer, balet v dveh delih

Dunajski večer je baletna predstava, ki jo pripravlja ansambel SNG Opera in balet Ljubljana v koprodukciji s Cankarjevim domom. Gre za nostalgično, moderno, romantično in zabavno baletno poslastico, polna energije in humorja. Konec avgusta bo na velikem Gallusovem odru pričarala večer v slogu tradicionalnih novoletnih koncertov Dunajskih filharmonikov.

Renato Zanella, novi umetniški vodja ljubljanskega baletnega ansambla, je pred leti za baletni ansambel Dunajske državne opere ustvaril koreografijo Alles Walzer, ki je požela velik uspeh, zdaj pa je koreografije na najbolj priljubljene melodije avstrijskih skladateljev postavil posebej za plesalce SNG Opera in balet Ljubljana. Po besedah Renata Zanelle nas »krožno gibanje valčka popelje v drugo razsežnost in privede v stanje zamaknjenosti. Naši domišljiji pusti prosto pot in ji da krila«.

V prvem delu baletnega večera z naslovom Vsi na valček bodo tako med najbolj prepoznavnimi glasbenimi deli zazvenela Pizzicato polka Johanna Straussa, Adaggio iz Mahlerjeve 5. simfonije in Radetzky marš Johanna Straussa mlajšega. Drugi del večera pa bo izveden na veličastno glasbo Beethovnovega Koncerta za klavir in orkester št. 5 v Es-duru, op. 73, v katerem bo kot solist nastopil pianist Petar Milić.

Izjemen glasbeni opus Ludwiga van Beethovna je že od nekdaj poseben izziv za koreografe. V viharnem petem klavirskem koncertu po besedah Renata Zanelle prevladujeta dve sili: »neizmerna moč, ki deluje kot moška sila, in romantično vzdušje, ki je povezano z žensko energijo, sta stebra, na katerih sloni koreografija«.

V njegovi koreografiji je ženski dodeljena klavirska melodija, medtem ko moškega zastopa glasba orkestra, pri čemer moški občasno deluje kot senca v ozadju, tako kot črno oblečeni odrski delavci v tradicionalnem japonskem gledališču kabuki. Čeprav koreografija postavlja v ospredje princip moško-žensko, pa nikoli neposredno ne namiguje na resnične in pozneje izmišljene dogodke iz življenja Ludwiga van Beethovna.

Princip moško-žensko izpostavlja tudi scenska postavitev. Mogočno sliko Therese Brunswick v ozadju relativizira navpično viseče nihalo, tako da nekonkretno prekrije konkretno in nastane abstrakten prostor z bežnimi aluzijami. Na koncu predstave oder pokriva več nihal, takšen zaključek pa poudarja nagnjenost k abstraktnosti, ki se kaže skozi celotno delo. 

Iz gledališkega lista

Premiera bo 26. avgusta ob 20.uri v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma v Ljubljani. Ponovitve pa 27. in 28. avgusta, ob 20. uri, 1. septembra ob 18. uri ter 2. in 3. septembra ob 19.30 uri.

Koprodukcija: SNG Opera in balet Ljubljana, Cankarjev dom
Koreografija: Renato Zanella
Dirigent: Kevin Rhodes 
Scenografija: Anne Marie Legenstein, Alexandra Burgstaller
Kostumografija: Anne Marie Legenstein, Alexandra Burgstaller, Olgica Gjorgieva 

Foto: Darja Štravs Tisu