nedelja, 22. januar 2023

OBRAČUN Violete Tomić z Violeto Tomić

»Ljudi so vedno zanimale podrobnosti iz mojega življenja. Ker jih niso poznali, so si jih izmislili. To je še bolj bolelo. Nekoč sem na neki otvoritvi stala ob ženski, ki je v krogu obiskovalcev, večinoma mojih znancev, vneto razlagala, kako ona dobro pozna Violeto Tomić, saj sta bili sošolki in celo dobri prijateljici. Vsi so čakali mojo reakcijo, muzali so se in pogledovali proti meni. Pa sem se obrnila k njej in jo vprašala: 'Hej, a ti res poznaš Violeto?' Rahlo zaničljivo me je pogledala ob tako butastem vprašanju in odgovorila: 'Seveda. A ti tudi?'«

V zadnjih letih smo se znašli v situaciji, ko so lažne novice postale del našega vsakdana in ljudje so zmedeni, jezni in dezorientirani. Vedno sem bila v središču dogajanja in sem na lastni koži doživela vse napade na medije, umetnost, svobodo in resnico. Svojo intimo pa sem vedno skrbno varovala, saj nisem želela privoščljivosti in lažnega sočutja, kajti oboje boli.

Trenutno je gledališče edino, ki skozi licencio poetico lahko spregovori brez cenzure. Ravno zato opažam, da je edina gledališka avantgarda ta trenutek iskrena pripoved o sebi. Ta trend je opaziti v mnogih produkcijah, kar me osebno zelo veseli.

Zato sem za svoj jubilej pripravila predstavo, ki bo osvetlila moje življenje. Tako, kot mnogi ustvarjalci začutijo potrebo, da bi napisali biografijo, sem jaz začutila potrebo, da spregovorim skozi to predstavo. Moji spomini segajo v otroštvo mešanega zakona, trka dveh svetov, femicida, alkoholizma, družinskega nasilja, večne tujskosti in izločenosti, borbe za preživetje, izobrazbo, vero v boljši svet, terapijo skozi umetnost, duhovnost in samooskrbo, aktivizem in soočenje z bolečimi resnicami tega sveta.

Priznam, včasih sem zelo utrujena od vseh teh bojev. Vsi me poznajo, vsi vedo o meni vse, največ vedo tisti, ki me nikoli niso srečali, večina ve celo več, kot o sebi vem sama.

Sprejmimo izziv.

Po tej predstavi bodo tisti, ki bodo kupili karto, lahko rekli, da so me spoznali. Dajem jim sebe.

To je največje darilo, ki ga lahko podarim občinstvu za svoj rojstni dan. Vse, kar bom povedala, bo podprto z dokazi in slikovnim ter video materialom.

Zato vas vabim, da si ogledate predstavo, kakršne še niste videli, moj OBRAČUN z najglobljimi travmami, hrabro in brez dlake na jeziku, tako kot znam samo jaz. Predstava je sicer monodrama, a kljub dejstvu, da na odru stojim sama, z mano sodelujejo mnogi relevantni umetniki: Alan Hranitelj, Vojko Sfiligoj, Dominika Monte, Mikica Stojanović, Taša Egart Tomić in drugi, ki so soustvarili teh 100 minut, ki vam bodo spremenile pogled na svet. 

Gledališka (mono) predstava OBRAČUN bo premierno uprizorjena na moj 60. rojstni dan.

Premiera bo v dvorani Španskih borcev v Mostah, 22. januarja 2023.

Ponovitvi sta ob kulturnem prazniku 8. februarja in 8. marca, ob dnevu žena.

Violeta Tomić