Seveda smo za podobne zgodbe že slišali, zato smo se z vprašanji obrnili na slovenske mobilne operaterje. Spodaj so njihovi odgovori.
Simon Šketa, Vodja službe za odnose z javnostmi, Mobitel, d. d.
Gre za dobro znan poskus (v strokovni javnosti znan kot Wangiri) spodbujanja uporabnikov, da pokličejo na določeno številko v tujini, s čimer ustvarijo mednarodni promet ali pa klicatelji slišijo določeno oglasno sporočilo.
Celotna potegavščina poteka prek sistema, ki samodejno generira kratke klice, na katere klicani ponavadi ne utegne odgovoriti. Če uporabnik pokliče na tako številko nazaj, se po zvonjenju sliši avtomatski odzivnik s pozivom, naj odtipka osebno geslo za vstop v npr. klepetalno ali drugo družabno omrežje, predvaja se reklamno sporočilo ali pa je v slušalki tišina.
Klic se obračunava kot običajen klic po običajni tarifi za mednarodni promet (navedbe o astronomskih stroških iz verižnega pismu ne držijo), uporabniki pa praviloma že po nekaj sekundah ugotovijo, da so klicali nekaj neobičajnega in prekinejo klic. Tehnično ni možno, da naročnik tovrstnega klica ne bi mogel prekiniti.
Pri tem ne gre za posebnost Slovenije, saj o tovrstnih primerih že vrsto let poročajo iz vse Evrope in tudi Slovenije. Uporabnikom svetujemo, da odgovarjajo le na neodgovorjene mednarodne klice z njim znanih številk. Uporabnike smo o tem že pred časom obvestili tudi na Mobitelovi spletni strani in zadnji strani računov, saj tovrstna verižna pisma krožijo že več let.
Metka Marinšek, predsednica uprave, IZI mobil
Takoj po prepoznavanju številke, ki generira takšne klice, številčne bloke onemogočimo, tako da naši uporabniki tovrstnih klicev ne morejo prejemati. Svojim uporabnikom pa svetujemo, da odgovarjajo le na neodgovorjene mednarodne klice, ki prihajo z njim znanih telefonskih številk.
Če potrebujete še kakšno informacijo, smo vam na voljo na telefonski številki 01 583 01 41, lahko pa nam pošljete tudi sporočilo na pr@izimobil.si.
Jure Bohinc, Korporativno komuniciranje, Si.mobil
Če uporabnik tak klic vrne, se mu zaračunajo stroški po veljavnem ceniku za mednarodne klice. Zato ni bojazni o nepravilnem zaračunavanju ali neverjetnih stroških takega klica. Klic npr, v avstrijska in italijanska omrežja (spodaj navedene številke namreč izhajajo iz Avstirje in Italije) iz Slovenije stanejo od 25 do 35 centov na minuto.
Če pa uporabnik tak klic le sprejme v Sloveniji, se mu to ne zaračuna, saj se dohodni klici sprejeti v domačem omrežju ne zaračunavajo. Uporabnikom svetujemo previdnost pri vračanju klicev na neznane mednarodne številke. Če se jim ob klicu začne predvajati avtomatski odzivnik ali tišina, svetujemo, da klic prekinejo. Vir Računalniške novice
.