Kaiser-Franz-Josef-Spital, Dunaj. |
Sklad Socialni Dunaj je lani po zgledu Velike Britanije, Švedske, Nizozemske, Danske in Švice tudi na Dunaju ter v še v dveh drugih zveznih deželah v okviru avstrijske zdravstvene reforme začel s projektom brezplačne zdravstvene telefonske številke 1450. Namenjena je vsem, ki so v dilemi, ali bi morali obiskati zdravnika ali pa si lahko pomagajo sami. Izkušnje v teh državah so namreč pokazale, da pri 80 odstotkih klicev ne gre za nujne primere, v 60 odstotkih primerov pa si lahko klicatelji ob ustreznih navodilih zdravstvenega osebja pomagajo tudi sami. Na ta način so znižali stroške in številnim pacientom prihranili pot k zdravniku.
Diplomirani zdravstveni tehniki so na telefonski številki dosegljivi 24 ur na dan vse dni v tednu. Uporabnikom ponujajo hitro in enostavno pomoč ter jih varno in po najkrajši možni poti usmerjajo do ustrezne obravnave. Po začetnih vprašanjih o kraju bivanja, starosti, spolu in anamneziji ocenijo nujnost primera, nato pa klicateljem svetujejo, ali potrebujejo zdravniško pomoč. Poleg tega pacientom pomagajo tudi z informacijami o zdravnikih v bližini ter njihovih uradnih urah. Na ta način marsikomu prihranijo nepotrebno čakanje pri osebnem zdravniku ali na urgenci, hkrati pa razbremenijo tudi ambulante.
Od aprila lani do danes so na brezplačnem zdravstvenem telefonu zabeležili že 20.000 klicev. Največ uporabnikov je potrebovalo nasvet zaradi glavobolov, bolečin v hrbtu, vrtoglavice, izpuščajev ali bruhanja. Skoraj tisoč klicateljev so napotili na urgenco, v 700 primerih so jih po telefonu povezali z zdravniki. Šestim odstotkom uporabnikov pa so zdravstveni delavci po telefonu svetovali, kako si lahko pri manjših težavah pomagajo sami.
Če se bo pilotski projekt do konca letošnjega leta izkazal za učinkovitega, bodo zdravstveni telefon razširili na celotno Avstrijo.