Nakupovanje pomembno vpliva na okolje, saj med tednom predstavlja šestino vsega prometa, ob sobotah pa kar tretjino. »Vpliv nakupov na okolje ni odvisen samo od kupljenih izdelkov, ampak tudi od tega, s katerimi prevoznimi sredstvi se odpravimo do trgovine,« je prepričana Ulla Rasmussen iz Avstrijskega prometnega združenja. Kdor namesto z osebnim avtomobilom nakupuje peš, s kolesom ali z javnimi prevoznimi sredstvi, bistveno prispeva k varovanju okolja in preprečevanju zastojev na cestah.
Dve tretjini nakupov peš ali s kolesom
Dunajčani 51 odstotkov vseh nakupov opravijo peš ali s kolesom, 22 odstotkov pa z javnim prevozom. To pomeni, da kar dve tretjini vseh nakupovalnih poti opravijo okolju prijazno. »Najpomembnejši dejavnik pri izbiri načina nakupovanja je v Avstriji lokacija trgovine. Ker je Dunaj mesto kratkih poti, večino nakupov opravijo brez avtomobila,« je povedala Rasmussen. V avstrijski prestolnici je polovica vseh nakupovalnih poti krajša od kilometra, 80 odstotkov vseh poti pa je krajših od pet kilometrov.
Kar 42 odstotkov vseh dunajskih gospodinjstev je brez osebnega avtomobila, v ožjem mestnem središču celo večina. Temu trendu sledi tudi švedsko pohištveno podjetje Ikea, ki namerava na osrednji dunajski nakupovalni ulici Mariahilfer Straße ob železniški postaji Westbahnhof zgraditi nakupovalno središče brez parkirnih mest. Kupci si bodo v trgovini sicer vse izdelke lahko ogledali in jih preizkusili, kupili pa le tiste, ki jih bodo lahko odnesli peš ali odpeljali s kolesom, vlakom, tramvajem ali podzemno železnico. Večje izdelke bodo kupcem v najkrajšem možnem času dostavili na dom. Večnadstropna pohištvena trgovina z zeleno streho, številnimi drevesi v notranjosti in prostori za druženje naj bi bila zgrajena do leta 2021.