nedelja, 5. marec 2023

'To sem jaz' razstava slikarskih slik Marije Malovrh

V Cankarjevem domu na Vrhniki bo 7. marca 2023 ob 18h otvoritev samostojne slikarske razstave 'To sem jaz' Marije Malovrh, ki bo na ogled do 2. aprila 2023. Ogled bo možen od ponedeljka do petka med 10. in 13. uro, ter ob drugih prireditvah. Razstavo sta pripravila Zavod Ivana Cankarja in Muzejsko društvo Vrhnika.



Pri Slabetovih je zgodaj spomladi, 5. marca leta 1953, na obrobju Podlipe vzšlo novo malo sonce, Marija.

Že v ranem otroštvu je rada prisluhnila zanimivim ustvarjalnim ljudem in si našla prave vzore; odraščala je v marljivi družini na delavsko kmečki domačiji, med sovaščani pa srkala znanje in izkušnje tudi od mojstrov ljudske umetnosti, kakršna sta bila Julka Fortuna in Ivan Malavašič. Dolge ure klekljanja so se ji prepletale z likovnim ustvarjanjem, otroška razposajenost po bližnjih travnikih z odrskimi nastopi v domačem Gasilskem - Kulturnem domu in zapisovanjem prvih zgodbic, pesmi, gledaliških igric ter prepevanjem. Njeno delovanje je kmalu zaznamovalo siceršnje kulturno in športno življenje v Podlipski dolini. Vse to se je prelivalo in prelilo še v odraslo dobo, ko si je v rodni vasi ustvarila tudi družino.

Od 13. leta prepeva Marija v MePZ Podlipa, po letu 1990 je sodelovala pri projektu Celostnega razvoja podeželja in obnove vasi v Podlipi, pa tudi pri nabavi novih cerkvenih zvonov. Je dolgoletna članica Muzejskega društva Vrhnika in izkušena rodoslovka.



Udeležila se je več tečajev kaligrafije pri mentorju akad. Slikarju Dragutinu Cifreku, obiskovala pa tudi več slikarskih delavnic pri slikarju Petru Lazareviću.

Od leta 2008 je tako sodelovala pri mnogih skupinskih razstavah akvarelov; v prostorih OŠ Ivana Cankarja, v domovih starejših občanov na Vrhniki, v Ljubljani in v Logatcu, v galerijah UKC in Krka v Ljubljani, v hotelu Korotan na Dunaju, dvakrat na gradu Snežnik in v Galeriji Cankarjevega doma na Vrhniki. Imela je tudi dve samostojni razstavi v logaški galeriji Hodnik in v prostorih Društva upokojencev na Vrhniki.



S svojimi talenti sebi in svojim krajša in bogati vsakdanje dni, ustvarjalnost pa jo v težkih časih, ki ne prizanašajo nikomur, tudi tolaži in daje oporo. Tako je ob izgubi moža napisala knjigo z naslovom Pogrešam te in jo leta 2007 izdala pri Založbi Koščak. Napisala je tudi nekaj pesmi za ansambel Javor. Zadnje desetletje se udeležuje literarnih delavnic v okviru JSKD OI Vrhnika pod mentorstvom pisateljice Ane Porenta; izdali in večkrat predstavili so že tri skupne zbornike Piši, Sorečja in ob oljih slikarke Žive Agrež – Metamorfoze oljke.

Tudi danes, ko stoji Marija Malovrh na pragu že osmega desetletja, se v žarkih njenega sonca lovijo številne ideje in načrti za nove ustvarjalne poti.


To sem jaz

Ko te čutim, glasno pojem.
Ko sem nemočna, zakričim.
Ko čutim bolečino, solzne so oči.
Ko sem srečna, se le smejem.
Ko sem tiho, se pripravljam na izbruh.
Ko ugovarjam, ponavadi imam prav.
Ko sem sladka in vesela, takrat oba sva eno.
Ko me kaj teži, mi prisluhni.
To sem jaz, edina in neponovljiva.

Marija Malovrh