nedelja, 13. oktober 2024

Skrivnostni svet gob, mahov in lišajev Viktorja Šmida

V galeriji Graščina Duplje bodo 15. oktobra ob 18. uri v korist društva Parkinson Slovenija odprli 9. samostojno fotografsko razstavo fotografa Viktorja Šmida Skrivnostni svet gob, mahov in lišajev, ki bo na ogled ob predhodni najavi po na telefon (04) 2571 503 ali po GSM 041 517 476 odprta do 31. oktobra 2024.



Glasbeni del bo ob otvoritvi izvedla mlada flavtistka Ula Uranič

O avtorju:

Rodil sem se leta 1951 v Ljubljani, od leta 1975 pa živim z družino v Dupljah pri Kranju. Fotografija me privlači že od otroških let, saj sem že kot šolar razvijal fotografske filme in na preprost način izdeloval fotografije. Do pojava digitalnih fotoaparatov, katerih tehnika mi je kot informatiku pisana na kožo, sem uporabljal DIA filme. Leta 2006 sem na povabilo mojstra fotografije g. Nika Sladiča postal član Fotografskega društva Janez Puhar v Kranju. Leta 2010 sem z uspehi napredoval v naziv F1-FZS  in AFIAP v evropski zvezi fotografov. Za uspehe na številnih domačih in tujih natečajih (preko 300) sem leta 2019 prejel fotografski naziv EFIAP.




Zbirka fotografij `Skrivnostni svet gob , mahov in lišajev`, je nadaljevanje fotografij o Čarobnem gozdu. To je moja 9. samostojna razstava. S potiskom fotografij na platno sem ustvaril edinstveno vizualno izkušnjo, ki gledalca vabi, da se izgubi v globinah slike. S pomočjo sodobnih tehnik sem dosegel izjemen 3D učinek, ki gledalcu omogoča, da doživi fotografijo kot fizični objekt. S potiskom fotografij na platno in uporabo sodobnih tehnik sem svojim fotografijam vdihnil novo življenje. Ta inovativen pristop mi je omogočil, da odkrijem skrite globine v naravi in ustvarim vizualno bogate kompozicije.

Umetniški vtis:



Zanimive zgodbe pa so kot kompleksni romani, ne razkrijejo se na prvih straneh, ampak se skrivajo globoko, globlje od videza dvodimenzionalne slike. Tam, kjer čemijo skrivnosti! Tam, kjer se poraja človekovo čudenje in vznikajo vprašanja, tam kjer ni vse v hipu jasno, kjer misli vrtajo in vzvalovijo naša čustva. Viktor jih išče v gozdovih. S predhodno razstavo `Čarobni gozd` jih je lovil v drevesih in megličastih medprostorih, tokrat pa se je s pozornim očesom (in makro objektivom s kakšno predlečo ali vmesnim obročem) približal drobnim prebivalcem gozda, gobam, lišajem in mahovom.

Petra Puhar Kejžar, 2024