Ljubljana, 9. oktober – V bistroju Georgie je potekal dogodek Meet&Eat, na katerem so se ob uradnem začetku jesenskega Tedna restavracij (TR) zbrali predstavniki medijev, vplivneži ter ključni akterji iz gostinskega sektorja. Dogodek je poudaril pomen lokalnih okusov in sestavin pri razvoju slovenskega gostinstva ter sodelovanje med Ministrstvom za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (MGKP) in TR v okviru sheme »izbrana kakovost – Slovenija (IK – Slovenija)«.
TR, največji slovenski kulinarični dogodek, ki povezuje in
navdušuje ljubitelje kulinarike po vsej Sloveniji, bo letos potekal od 11. do
20. oktobra v 107 izbranih slovenskih restavracijah. Restavracije so z
rezervacijami začele 30. septembra, število teh pa se je do danes preseglo
30.000 gostov, kar nakazuje da se trend velikega obiska restavracij
nadaljuje.
Povezovanje lokalnih okusov in vrhunske kulinarike
Osrednja tema dogodka je bila vloga lokalnih okusov in
trajnostno pridelanih sestavin pri razvoju slovenskega gostinstva. Ministrica
za kmetijstvo, Mateja Čalušić, je v svojem nagovoru poudarila: »Lokalne
sestavine predstavljajo izjemno priložnost za krepitev slovenskega gostinstva
in širšega gospodarstva. Na Ministrstvu za kmetijstvo se zavzemamo za različne
projekte, ki spodbujajo ozaveščanje potrošnikov. Naš izziv je zagotoviti
konkurenčnost in prepoznavnost slovenskega kmetijstva, pri čemer sta ključna
zaupanje in sodelovanje med pridelovalci ter potrošniki in aktivna podpora
države. Tako lahko zagotovimo, da potrošniki izbirajo najbolj kakovostne
slovenske izdelke. S širitvijo sheme »IK- Slovenija« v sklopu TR želimo
spodbuditi uporabo slovenskih izdelkov v gostinstvu in dvigniti prepoznavnost
lokalne kulinarike.«
Shema »IK– Slovenija«, ki se predstavlja v sklopu TR
vključuje certificirano goveje in perutninsko meso, mlečne izdelke ter lokalno
pridelano sadje izključno slovenskega porekla. Gostinci so vabljeni, da te
kakovostne slovenske sestavine vključijo v svoje jedilnike in jih označijo na
menijih, s čimer dodatno poudarjajo pomen slovenskih sestavin v svojih
kulinaričnih kreacijah.
Prednosti in izzivi uporabe lokalnih sestavin v
kulinariki
Na dogodku so Gregor Jelnikar, chef bistroja Georgie,
Uroš Mencinger, kulinarični kritik TR, ter Gašper Puhan iz Galerije okusov razpravljali
o pomenu lokalno pridelanih sestavin. Jelnikar je izpostavil, da so lokalne
sestavine rdeča nit njihove restavracije: »Večina naših sestavin nosi znak
»IK«. Vedno izbiramo lokalne in sezonske surovine. V Sloveniji imamo obilje
lokalnih pridelkov, kar
mnogi jemljejo za samoumevno, medtem ko so tujci pogosto fascinirani, da
pridelke, ki so zjutraj še na polju, zvečer že postrežemo gostom.«
VIDEO: Gregor Jelnikar, chef bistroja Georgie
Uroš Mencinger je
poudaril, da je TR šola okusov, ki uči goste, naj v restavracijo pridejo
radovedni in pripravljeni poskusiti nove jedi. »Lačni jemo vsak dan, vendar
na TR prihajamo s pričakovanjem, da bomo odkrili nekaj novega in zanimivega. Če
so gostje pripravljeni poskusiti tudi tisto, kar jim ni znano, in spoznati nove
okuse, bodo to želeli vključiti na svoje krožnike še večkrat. To bo dvignilo
kakovost jedi v slovenskih restavracijah čez vse leto. Dobri jedci in
kakovostne sestavine so tisto, kar dviguje nivo kulinarike.«
Gašper Puhan je
poudaril pomen sodelovanja med gostinci, kmeti, zadrugami in trgovci pri
iskanju kakovostnih domačih surovin: »S projekti, kot je »IK – Slovenji«,,
opažamo pozitivne trende tudi pri dobaviteljih kot pri gostih.« Dodal je, da
lokalne surovine sooblikujejo identiteto vsake restavracije in identiteto naše
regije, zato je ključno da smo lokalno orientirani.
Inovacije v gostinstvu in načrti za prihodnost
Sodelujoči so se v pogovoru dotaknili inovacij v kulinaričnem sektorju, ki se odražajo v upravljanju rezervacij prek novega rezervacijskega sistema in posledično v samem procesu nabave. »Obvladovanje rezervacij je ključnega pomena«, je opozoril Puhan in dodal, da se gostitelj, ki ne zna napovedati, koliko gostov pričakuje, se sooča z izzivi pri nabavi.
Mencinger je zaključil: »Teden restavracij je dogodek, ki
poteka dvakrat letno in ves čas raste. Ugotavljamo, da smo v zadnjih 2 do 3
letih dosegli številke, ki jih v Sloveniji več ni možno preseči, in zato iščemo
različne priložnosti za nadaljnjo rast projekta. Eden izmed naših ciljev je, da
TR in s tem dobrojedstvo prelevimo v način življenja, kar pomeni, da bo njegova
filozofija prisotna skozi vse leto.«
Za več informacij obiščite spletno stran https://vivi.si/
in https://vivi.si/teden-restavracij-original-ne-kopija/
O Tednu restavracij - Je največji slovenski kulinarični dogodek ki promovira vrhunsko slovensko kulinariko. V njem sodelujejo najboljše slovenske restavracije, ki dvakrat letno - spomladi in jeseni - v desetih dneh v svojih restavracijah prdstavijo svoje znanje v treh hodih in po prijazni ceni. S tem slovenski gostinci nagradijo svoje stalne goste za njihovo zvestobo in povabijo nove, da spoznajo vrhunsko kulinariko, ki ni vedno draga. Dogodek vsako leto zabeleži rekordno udeležbo restavracij in privabi več kot 110 tisoč obiskovalcev.