četrtek, 26. januar 2012

Pred ljubljansko premiero Nabucca

V ljubljanski Operi se nam po daljšem obdobju obeta izjemna prireditev Nabucca. SNG Opera in balet Ljubljana bo 2. februarja 2012 zopet uprizorila uspešnico Giuseppeja Verdija Nabucco. Novo postavitev, ki jo je pripravil nemški režiser Detlef Soelter, se od prejšnjih razlikuje v tem, da ni več statična, glasbeno vodstvo so zaupali italijanskemu dirigentu Eddiju De Nadaiju. Naslovno vlogo bo pel Marko Kobal, lik Abigaile bo interpretirala Milena Morača.

Z leve: Robert Celestina, ravnatelj SNG Opera in balet Ljubljana Mitja Bervar, umetniški vodja Milivoj Šurbek, dirigent Eddie De Nadai, režiser Detlef Soelter in solistka Milena Morača. Foto: Janez Platiše













 Kot poroča STA je režija bistveno pripomogla k novemu izgledu opere To pa zato ker je Soelter izvrstno pripravil in analiziral vse like. "Zato ni mogoče govoriti o statični operi, kot se Nabucco pojmuje, ampak o drami med posameznimi protagonisti", je poudaril umetniški vodja Opere Milivoj Šurbek. Tudi dirigent, je po njegovem mnenju, v opero vnesel pristni italijanski duh, ki bo v predstavi "viden" v brio tempih in tipični Verdijevski dinamiki.

De Nadai se čuti počaščenega, da bo v Ljubljani lahko dirigiral Nabucca, na katerega je zelo navezan, ne le zaradi njegovih domoljubnih vrednot, izraženih z glasbo, temveč tudi zavoljo njegovega strastnega značaja. Verdijevo mladostno delo, ki sloni na bibličnem spopadu med Izraelci in Babilonci, je po njegovih besedah "v krvi Italijanov", tudi preprostih ljudi, za religijo pa se pravzaprav skriva politična tema - kot je znano, je kmalu po nastanku postala simbol risorgimenta, gibanja za osvobojeno in zedinjeno Italijo. Dirigent na opero gleda "zelo italijansko", bistvena pa se mu zdi glasba, ki je po njegovem mnenju zelo gledališka. Čeprav velikokrat zveni "plehnato", poudarja psihološki vidik likov.

Z leve: Dirigent Eddie De Nadai in režiser Detlef Soelter. Med njima prevajalka. Foto: Janez Platiše 

















Tudi režiserju Soelterju se zdi najpomembnejša glasba, zanj je režijska knjiga. Pri svoji postavitvi pa je želel izpostaviti predvsem psihološko večplastnost oseb, zlasti Nabucca in Abigaile. Poudarjen odnos med očetom in hčerjo, ki pravzaprav sploh ni njegova hči in ki skoraj povzroči pogrom Judov, se mu namreč zdi ena glavnih tem opere. Poleg te izstopa še teza, da diktatorstvo enega ljudstva nad drugim ne more obstati, tretji pomemben moment pa je neuresničena ljubezen Abigaile do judovskega oficirja Izmaela.

Pri novi postavitvi so uporabili deloma nove, deloma stare kostume, podpisujeta jih Bernd Leistner in Leo Kulaš. Soelter pa je tudi avtor scenografije, ki bo realistično prikazala kraj dogajanja. Scena mora pripovedovati zgodbo, je prepričan režiser, ki se nadeja, da bodo v prenovljeni operni hiši lahko do popolnosti izkoristili po njegovem mnenju odlično tehnično opremo.

Poleg Kobala in Morače bodo na premieri peli Branko Robinšak (Izmael), Juan Vasle (Zaharija), Elena Dobravec (Fenena), Peter Martinčič, Matej Vovk in Marina Đonlić. Kot je povedala Morača, je vesela ponovne vloge Abigaile. Dojema jo kot bitje s špartansko vzgojo in značajem, ki pa vendarle ni zlobno, temveč ranjeno že v otroštvu.

Opero si bomo lahko ogledali 2., 3., 4., 6., 7. februarja, 10. marca, 23. in 24. aprila, ter 25. in 26. maja 2012.
.